Merkstrategie
Merkstrategie
Hoe scherper je merkstrategie, hoe beter de branding van jouw merk. Het is dus niet zo gek om je merkstrategie tot in de puntjes te verzorgen. Met een heldere strategie zorg je voor een sterke basis voor jouw lovebrand. Laten we er samen induiken!
Merkstrategie bepalen. Hoe doen we dat?
De eerste en allerbelangrijkste stap in het ontwikkelingsproces is de brandsprint in één dag. Hierin halen we spelenderwijs haarscherpe inzichten op voor de ontwikkeling van jouw branding. Want hoe scherper de inzichten en hoe sterker je branding.
De brandsprint duurt een dag en vindt plaats bij ons op kantoor in Rotterdam Tijdens de lunch nemen we jou en je team mee naar Verhip, het allerbeste eetcafé van Rotterdam. En geloof ons, dat wil je niet missen!
De brand sprint dag bestaat uit twee delen. In de ochtend verdiepen we ons voornamelijk in de ratio van jouw merk. Wat is het grootste probleem dat je oplost? En waarom kun jij dat beter dan anderen?
De middag staat in het teken van de emotie. Hoe voelt het om zaken te doen met jouw organisatie? We duiken samen in de drie kernwaarden, het succesgedrag van je organisatie, de emotie, de purpose en de toekomst van je merk. Onwijs interessant en waardevol.
Aan het eind van de dag hebben we alles dat jouw merk definieert scherp, en daarmee dé handvatten voor jouw merkstrategie.

Merkstrategie bepalen bij Onwijs Mooie Dingen
Met behulp van verschillende modellen ontwikkelen we een strategie die volledig aansluit bij jouw merk. We nemen je hier graag in mee!
Golden Circle
Met de Golden Circle brengen we eenvoudig in kaart wat jouw definitie van succes is, hoe je dat bewerkstelligt en waarom je dat belangrijk vindt. Met deze inzichten kunnen we aan de slag met de volgende modellen.
Doelgroeponderzoek
We willen graag weten wat jouw doelgroep drijft en welke pijnpunten je merk voor ze oplost. We kijken hierbij wat je relevant maakt. Zo kunnen we een merkstrategie ontwikkelen die hier precies op inspeelt.
Concurrentie vergelijking
Je wilt natuurlijk dat iedereen voor jouw merk kiest. Daarom kijken we wat jouw organisatie anders maakt dan je concurrenten. Wat kenmerkt jou? Waarom kiezen jouw vaste klanten en trouwe medewerkers keer op keer voor jou en niet voor iemand anders? Wat is jouw gunfactor?
Merkidentiteit
Als we weten wat jou onderscheidend maakt van de concurrentie, duiken we in de merkidentiteit. Hoe voelt het om met jou zaken te doen? Denk hierbij weer even aan Coolblue en KPN. Beide merken leveren deels dezelfde producten, maar toch voelt het heel anders om zaken met ze te doen. Ze hebben een andere merkpersoonlijkheid, staan voor andere waarden en vertonen ander gedrag. We leggen daarom bloot wat jullie drijft en wat jullie belangrijk vinden (waarden). En wat dat betekent voor je beslissingen, diensten en producten (gedrag). Als we dit scherp hebben, weten we exact hoe het voelt om zaken met je te doen (emotie). We kunnen er dan woorden aan geven en het objectief meetbaar maken.
Merkcanvas
Uiteindelijk brengen we alle belangrijke insights overzichtelijk samen in het merkcanvas. We trekken conclusies en ontwikkelen definitief jouw merkstrategie.
Waarom kies je voor Onwijs Mooie Dingen?
Onze specialisten lopen een creatief proces door dat we bijna wetenschappelijk mogen noemen! We leveren snel heldere resultaten in een overzichtelijk proces waar al onze klanten blij van worden. We vragen maximaal één dag van jullie tijd (de brand sprint) en verrassen jullie met prachtige voorstellen in een presentatie van 15-30 minuten. Op die manier creëren we binnen 6-10 weken de spelregels voor het wow-effect bij jouw doelgroep.

Wat is merkstrategie?
De merkstrategie vormt de eerste stap naar branding en kun je zien als een soort onderzoeksfase. Met behulp van verschillende modellen haal je relevante informatie op die je kunt gebruiken om de strategie van je merk te bepalen. Zie het als een grote puzzel met verschillende puzzelstukjes. Wanneer alle puzzelstukjes op de juiste plek liggen, zie je vanzelf de essentie van je boodschap. Je ziet wat je uniek maakt, wat je oplost én waarom het fijn is om met jou zaken te doen. Deze inzichten hebben we nodig om onze creatieven te briefen. Zo hebben zij voldoende informatie om snel creatieve voorstellen te ontwikkelen en krijgen jullie de handvatten om onze voorstellen objectief te toetsen. Op die manier ontwikkelen we vlot en voor iedereen een helder en unieke merkstrategie naar succes.