1. OMD
  2. Ons werk
  3. Stertil Combilock 2.0

Een succesvolle product lancering in tijden van Corona

Het klinkt misschien wat tegenstrijdig maar wist je dat Corona juist zorgt voor extra kansen bij het wereldwijd lanceren van een nieuw product? Beurzen, reizen, samenkomsten en evenementen zijn er ten tijde van de lockdown even niet. Maar het is geen reden om met je handen in het haar te zitten. Het opent namelijk deuren voor vernieuwende creatieve mogelijkheden.

I Stock 1220226086kopie

Stertil’s COMBILOKG2
Dit overkwam ook onze klant, Stertil die dit jaar de lancering van haar meest recente staaltje innovatie op de planning had staan. Stertil is marktleider op het gebied van het ontwikkelen en produceren van superieure oplossingen voor laad- en losperrons. Na jaren van ontwikkeling was het moment daar om hun nieuwe product, de COMBILOKG2, te lanceren. Normaliter doen zij dit op beurzen en laten zij hun dochters en dealer overkomen naar Nederland voor een feestelijke introductie en een testdag. Aangezien dat dit jaar niet mogelijk was moest deze lancering over een andere boeg worden gegooid.

Combilock22psd

Een wereldwijd online kick-off event

Dé oplossing bleek simpel en effectief. We organiseerde een wereldwijd online kick-off event. Een uitkomst in deze tijd wanneer je een prachtig nieuw product wilt introduceren. Het grote voordeel van een online event is dat je targets gericht kunt uitzetten en je bereik erg groot is. Door dit te combineren met marketingmiddelen als productbrochures, een landingspagina, mailingen, een prachtige instructie video en advertenties voor in vakbladen, is deze vernieuwde manier van productlancering succesvol gebleken.

Broch

Buiten je comfortzone

Voor Stertil was deze lancering een moment van grote verandering. Het is natuurlijk ook enorm spannend wanneer je via een live uitzending je nieuwe product presenteert en alle ogen op jou gericht zijn. Naast dat ze genoodzaakt waren de COMBILOKG2 opeen andere manier te introduceren, moesten ook de ontwerpen geloven aan een metamorfose. OMD Branding is erin geslaagd een vernieuwende en toch herkenbare stijl neer te zetten. Ondanks dat dit in eerste instantie buiten de comfortzone ging van de klant heeft het inmiddels al veel enthousiaste reacties opgeleverd.

20210311 stertil combilock 4

Een succesvolle campagne

Voorafgaand een teaser campagne, herkenbaar vormgeven mailingen en een heldere inschrijfpagina. Dit heeft, zo blijkt, enthousiasme opgeroepen bij de genodigden. Na het online live event lagen de productbrochures klaar om rondgestuurd te worden, de landingspagina’s om bekeken te worden en de advertenties om te stralen in de vakbladen. Dit tezamen met een LinkedIn campagne bleek een succesvolle marketingmix.


I Stock 836196274

Met als resultaat: een onwijs succesvolle productlancering. Alle genodigden hebben deelgenomen aan de Webinar en binnen een week zijn er al meerdere bestellingen geplaatst. De jarenlange ontwikkeling, de fijne samenwerking én iedereens mooie werk van het afgelopen jaar om deze lancering mogelijk te maken werpt haar vruchten af.

Medewerker Marloes

Ga jij binnenkort ook een product lanceren en kun je wel wat hulp gebruiken met het ontwikkelen van marketingmiddelen, een introductievideo, logo of net als Stertil met een online kick-off? Neem dan gerust contact met ons op. Wij adviseren en denken graag met je mee!

Kies onderwerp