Kijk op de Wijk
Bewoners betrekken bij wijkontwikkeling
VORM heeft een methodiek ontwikkeld om succesvolle buurten te ontwerpen. Dit doen ze op basis van hun eigen expertise, participatie van bewoners, openbare data en eigen onderzoek. Op die manier worden beslissingen alleen gemaakt op basis van cijfers en feiten, maar ook vanuit bewezen successen én input van de eindgebruikers . Onwijs Mooie Dingen is gevraagd om de methode een gezicht te geven.
- Opdrachtgever
- VORM
- Branche
- Gebiedsontwikkeling
- Diensten
- Marktonderzoek, merkstrategie, naam, merkconcept, visuele identiteit, brandbook, ontwikkeling middelen
Hoewel Kijk op de Wijk onderdeel was van het productportfolio van VORM, was het van belang dat het product zijn eigen uitgesproken en onderscheidende identiteit had. De uitdaging was om binnen de identiteit van Vorm een duidelijke subidentiteit te ontwikkelen, die zowel uniek zou zijn alsook een herkenbaar onderdeel van de VORM familie.