Peblar
Wereldwijde merkintroductie van een betrouwbare laadpaal
Sinds 10 jaar ontwikkelt Prodrive, white label, de meest innovatieve en betrouwbare laadpaal voor elektrische personenauto’s op de markt. Om deze onder eigen vlag wereldwijd te kunnen verkopen, had Peblar hulp nodig bij het ontwikkelen van een merkidentiteit voor de introductie van hun innovatieve laadpaal.
- Opdrachtgever
- Prodrive
- Branche
- High-tech industrie
- Diensten
- Marktonderzoek, merkstrategie, naam, merkconcept, visuele Identiteit, brandbook
Onze eerste stap was het ontwikkelen van een unieke naam voor het product, die geschikt zou zijn voor internationaal gebruik. Vervolgens vertaalden we de inzichten uit ons merkonderzoek naar het merkconcept van Peblar. We ontwikkelden een positionering, creëerden een slogan en een descriptor die de kenmerken van Peblar weerspiegelen. Deze elementen werden samen met de visuele identiteit, gebundeld in een brandbook, overdragen aan het interne marketingteam van Peblar. Zij waren hierdoor in staat om het merk consistent te vertalen naar marketingmiddelen.