Peblar

Wereldwijde merkintroductie van een betrouwbare laadpaal


Sinds 10 jaar ontwikkelt Prodrive, white label, de meest innovatieve en betrouwbare laadpaal voor elektrische personenauto’s op de markt. Om deze onder eigen vlag wereldwijd te kunnen verkopen, had Peblar hulp nodig bij het ontwikkelen van een merkidentiteit voor de introductie van hun innovatieve laadpaal.

Opdrachtgever
Prodrive
Branche
High-tech industrie
Diensten
Marktonderzoek, merkstrategie, naam, merkconcept, visuele Identiteit, brandbook
Billboard
Logo
Peblar Visitekaartje

Onze eerste stap was het ontwikkelen van een unieke naam voor het product, die geschikt zou zijn voor internationaal gebruik. Vervolgens vertaalden we de inzichten uit ons merkonderzoek naar het merkconcept van Peblar. We ontwikkelden een positionering, creëerden een slogan en een descriptor die de kenmerken van Peblar weerspiegelen. Deze elementen werden samen met de visuele identiteit, gebundeld in een brandbook, overdragen aan het interne marketingteam van Peblar. Zij waren hierdoor in staat om het merk consistent te vertalen naar marketingmiddelen.

Michael van Rijen

'Ik ben een heel rationeel business developer. Ik zie gewoon euro's en kansen. als ik de investering afzet tegen de omzet, dan denk ik oké, no-brainer'

Michael van Rijen, Global Sales Manager Prodrive
Marijke Verspeek

'een partnership waar creativiteit en strategie hand in hand gaan. Frans en zijn team begrepen onze zorgen rondom capaciteit en hebben ons perfect begeleid in het ontwikkelen van een sterk en eigen merk.'

Marijke Verspeek, Global marketing manager Prodrive
Brochure
Eszter

'The attention you gave to people’s suggestions was an eye-opener'

Eszter Dolak, Creative designer Prodrive
Insta
Brochure Kall 2 kopie 2
Michael van Rijen

'Ik ben een heel rationeel business developer. Ik zie gewoon euro's en kansen. als ik de investering afzet tegen de omzet, dan denk ik oké, no-brainer'

Michael van Rijen, Global Sales Manager Prodrive