Dialoque

Een revolutie ontketenen in de wereld van incasso


Het innovatieve aflosplatform Dialoque wilde een revolutie ontketenen in de wereld van incasso. Om dit doel te bereiken, hadden ze een sterke merkidentiteit nodig die hun visie en waarden weerspiegelde.

Dialoque onderscheidt zich van traditionele incasso door zich te richten op de debiteur-als-mens. Geen dreigende taal, maar een ondersteunende aanpak met begrip en respect. De visuele taal van Dialoque weerspiegelt de missie om een positieve en ondersteunende ervaring te bieden aan mensen die met schulden te maken hebben.

Opdrachtgever
Dialoque
Branche
Incasso
Diensten
Marktonderzoek, merkstrategie, merkconcept, visuele identiteit, brandbook, lancering, campagneontwikkeling, ontwikkeling middelen.
Dialoque
Dialoque Abri
Dialoque Visitekaartje2 B

De visuele identiteit die we hebben ontworpen zet het platform op de kaart met een herkenbaar en toegankelijk gezicht. We stelden Dialoque daarmee in staat om dé nieuwe standaard te worden in de wereld van incasso.

Geïnspireerd door het inzicht dat financiële stress de mentale capaciteit beïnvloedt, stonden eenvoud en helderheid voorop in het ontwerpproces.

Dialoque doet het anders dan alle anderen, weg met de standaard. En daar hoort een visueel statement bij met een uitgesproken kleurpallet, eigenzinnige typografie en verrasende iconen.

Onwijs Mooie Dingen Dialoque 5
Dialoque Poster
Dialoque Notitieboek Mockup2
Dialoque Flyer Mockup
Rody by RUUDPOS NL

'Ik heb in het verleden met veel bureaus samengewerkt en ik ben echt kritisch op leveranciers, maar ik moet zeggen dat mijn ervaring met jullie mijn verwachtingen heeft overtroffen. Jullie zijn uniek in de speelse manier waarop we tot de branding zijn gekomen'

Rody Heijstek, Co-founder Dialoque