Van der Sluis
Rebranding om nieuwe technische collega's aan te trekken
Van der Sluis, een netwerk van technische ondernemingen, wilde zichzelf beter positioneren als een aantrekkelijke werkgever voor toekomstige collega's. Om dit doel te bereiken, werd ons team gevraagd om een rebranding en een personeelscampagne te leiden.
- Opdrachtgever
- Van der Sluis
- Branche
- Installatietechniek, constructie en agri
- Diensten
- Marktonderzoek, merkstrategie, merkconcept, visuele identiteit, brandbook, employer branding, ontwikkeling middelen.
Na uitgebreid onderzoek binnen en buiten het bedrijf, van sessies met collega's uit alle hoeken en lagen van de organisatie tot interviews met klanten, lagen er ruim voldoende inzichten op tafel om mee aan de slag te gaan. Het vormde de basis voor een frisse nieuwe positionering en een krachtig merkconcept. De visuele vertaling heeft een merkidentiteit opgeleverd met een stralende zichtbaarheid, zonder het herkenbare karakter te verliezen voor bestaande relaties.
De teksten in de campagne om nieuwe collega's aan te trekken zijn voortgekomen uit interviews met medewerkers uit de verschillende werkmaatschappijen van Van der Sluis, om dicht op de uitdagingen in de branche te zitten.